Mięguszowiecki Szczyt Wielki – Droga Surdela (V+ UIAA)

Udostępnij na:

Mięguszowiecki Szczyt Wielki – Droga Surdela V+ UIAA

Sprzęt: Zestaw standard, haki przydają się do wzmocnienia stanów.

Podejście: Z Moka w kierunku Czarnego Stawu po czym Zielonym szlakiem w stronę Przełęczy pod Chłopkiem, po osiągnięciu Bandziocha kierujemy się w stronę ściany, obchodząc śniegi po lewej lub prawej stronie.

Zejście: A. Granią w kierunku Mięguszowieckiej Turniczki po czym po stronie Słowackiej dochodzimy do Hińczowej Przełęczy i dalej przez Galerie  i plecy Mnichowe w stronę Moka (do połączenia ze szlakiem ze Szpiglasowej Przełęczy)

B. Granią w kierunku Wyżniej Mięguszowieckiej Przełączki, kierując się do stanowiska zjazdowego nad uskokiem po stronie Słowackiej. Dwa zjazdy doprowadzają nas do łatwego terenu, tzw. drogi Po Głazach. Trawersując żleby i żeberka idziemy w kierunku przełęczy pod Chłopkiem ( droga polecana wyłącznie przy dobrej widoczności, ponieważ jest dość mylna) Z przełęczy już prosto za szlakiem do Moka.

MSW Droga Surdela (2)Podejście pod start drogi

MSW Droga Surdela (3)Komin Kiszkanta

MSW Droga Surdela (4)Komin z bliska

MSW Droga Surdela (1)Widok ze stanowiska nad kominem ( w tle Czarny Staw i Moko)

MSW Droga Surdela (5)Zaznaczone na żółto stanowisko – balkon pod kominem.

Print Friendly, PDF & Email
ZAPRASZAMY DO SKLEPU !!!

O Stronie – Taternik.eu

Strona zbiera ciekawe i jak najbardziej stronnicze w ocenie przejścia :-), graniówki i wyrypy skiturowe, freeridowe w Tatrach i nie tylko. Zachęcam do przesyłania i dzielenia się ciekawymi przejściami, toposami, zdjęciami lub filmami. Materiały mogą służyć wyłącznie jako inspiracja w planowaniu wycieczek taternickich. Jak wiadomo wspinaczka w górach jest sportem obarczonym ryzykiem utraty zdrowia lub życia, za co nie odpowiadam. Pamiętaj - działaj z głową, lepiej zaliczyć o jeden wycof więcej niż przejść do historii w postaci zapisków na stronie Topr-u. W wolnej chwili (która niestety nadarza się coraz rzadziej :-)) postaram się wrzucić trochę materiałów z domowego archiwum, w kolejce czeka ok. 200 ciekawych przejść z rodzimego tatrzańskiego ogródka.