Spalona Kopa (2 083m) – Do doliny Spalonej/Zielonej II

Udostępnij na:

Spalona Kopa (2 083m) – Do doliny Spalonej/Zielonej – 6-7h

Opis: Miejscem startu jest parking pod kompleksem narciarko wyciągowym w Salatyńskiej dolinie. Stąd kierujemy się skrótem nr. 1 w kierunku drogi wyjazdowej i za mostkiem schodzimy z asfaltu w las w prawą stronę, łącząc się z drogą asfaltową prowadzącą do Tatliakowej Chaty (ok 100m). Opcja nr 2 to skrót prowadzący drogą leśną do parkingu letniego przed szlabanem z szałasami.
Dalej droga podejścia prowadzi przez Adamcule i dalej za znakami żółtymi do doliny Spalonej. Po drodze mijamy Rohackie wodospady (po lewej) a po osiągnięciu granicy lasu dochodzimy do polany z ławkami (idealne miejsce na chwilę odpoczynku). Stąd widać już w oddali cel naszej wycieczki. Dalej podążamy dnem doliny aż pod Spaloną na którą wychodzimy zakosami trzymając się lewej lub lepiej prawej strony od centralnego żlebu.
Opis drogi: Zjazd jest nietrudny ale piękny i urozmaicony. Generalnie linia zjazdu pokrywa się z linią podejścia.

Spalona Kopa mapa

Spalona Kopa mapa i waypointy zebrane w trakcie przejścia.
Spalona Kopa i Pachoł

Spalona Kopa freeride (3)
ADAMCULA

Spalona Kopa freeride (1)
RESTOWA POLANA

Spalona Kopa freeride (2)
SALATYN

Wiosna 2014

Wiosna 2017

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

ZAPRASZAMY DO SKLEPU !!!

O Stronie – Taternik.eu

Strona zbiera ciekawe i jak najbardziej stronnicze w ocenie przejścia :-), graniówki i wyrypy skiturowe, freeridowe w Tatrach i nie tylko. Zachęcam do przesyłania i dzielenia się ciekawymi przejściami, toposami, zdjęciami lub filmami. Materiały mogą służyć wyłącznie jako inspiracja w planowaniu wycieczek taternickich. Jak wiadomo wspinaczka w górach jest sportem obarczonym ryzykiem utraty zdrowia lub życia, za co nie odpowiadam. Pamiętaj - działaj z głową, lepiej zaliczyć o jeden wycof więcej niż przejść do historii w postaci zapisków na stronie Topr-u. W wolnej chwili (która niestety nadarza się coraz rzadziej :-)) postaram się wrzucić trochę materiałów z domowego archiwum, w kolejce czeka ok. 200 ciekawych przejść z rodzimego tatrzańskiego ogródka.